Je eerste nieuwsbrief versturen
Nadat je je hebt geregistreerd bij CreateSend, kun je deze handleiding gebruiken om je eerste digitale nieuwsbrief te versturen. Volg onderstaande stappen om je eerste nieuwsbrief succesvol te versturen. Klik op de afbeeldingen voor een vergroting.
Stap 1
Ga naar http://mail.createsend.nl en vul de gegevens in die je in je e-mail van ons hebt ontvangen. Klik daarna op ‘Log in’.
Stap 2
Je komt nu terecht op de overzichtspagina. Klik op ‘Get started’ om je eerste nieuwsbrief campagne op te zetten.
Stap 3
Geef je e-mailing campagne een herkenbare naam, dat is handig voor je eigen archief. Bij ‘Subject’ vul je het onderwerp in dat de ontvangers te zien krijgen. Bij ‘It’s from’ vul je vervolgens de afzender van de nieuwsbrief in. Klik daarna op ‘Next’.
Stap 4
Op deze pagina kies je de template voor je nieuwsbrief. Bij CreateSend krijg je het Premium Template gratis. Selecteer deze en klik op ‘Next’. Wil je liever een eigen template op maat, dan kun je contact opnemen met de klantenservice.
Stap 5
Nu ben je klaar om je nieuwsbrief op te maken. Standaard wordt er alvast een eerste blok ingevuld met tekst. Klik naast dit tekstblok op ‘Edit’ om de inhoud ervan te wijzigen.
Stap 6
Naast je nieuwsbrief verschijnt nu een tekstveld waar je de tekst kan veranderen. Vul bijvoorbeeld in ‘Onze eerste mailing’. Je ziet de tekst direkt in je nieuwsbrief veranderen. Klik op ‘Save changes’.
Stap 7
Natuurlijk kun je je eigen logo gebruiken in je digitale nieuwsbrief. Klik in het huidige logo op ‘Edit’. Vervolgens kun je aan de linkerkant op het tandwiel klikken. Selecteer nu: ‘Remove image’. Het huidige logo is nu verwijderd.
Stap 8
Klik op ‘Bladeren’ om nu een eigen logo te uploaden vanaf je computer. Controleer daarna of je logo er goed uitziet in je nieuwsbrief.
Stap 9
Je kan een nieuw layout-blok toevoegen aan de digitale nieuwsbrief door rechts te klikken op ‘Add new’.
Stap 10
Selecteer vervolgens een van de vele mogelijke layout-blokken, bijvoorbeeld ‘Gekleurd vlak met illustratie links’.
Stap 11
Geheel in de stijl van de layout van je nieuwsbrief wordt er nu een nieuw blok toegevoegd. Je kunt de teksten en de afbeeldingen op dezelfde manier wijzigen zoals in de stappen 5 t/m 8 is uitgelegd. Als je tevreden bent over je nieuwsbrief klik je op ‘Preview’.
Stap 12
Controleer of je nieuwsbrief er goed uitziet. Eventuele wijzigingen kun je nog doorvoeren door te klikken op ‘Make more changes’. Tevreden? Klik op ‘Define recipients’ om de ontvangers van je e-mailing te selecteren.
Stap 13
Je kunt je contactpersonen eenvoudig importeren voor je digitale nieuwsbrief. Klik op ‘Import these subsrcibers’ en selecteer het bestand dat je wilt importeren. Daarnaast kan je adressen handmatig invoeren. Vul hiervoor per regel de gegevens van de contactpersonen in en scheidt individuele velden met komma’s.
Stap 14
Geef nu aan welke kolom hoort bij welke informatie. In dit geval staan e-mailadressen in de eerste kolom, dus dit is belangrijk om aan te geven. Mocht je kolommen geïmporteerd hebben die je niet wilt gebruiken binnen CreateSend, dan kun je dat ook aangeven. Klik daarna op ‘Finish adding subscribers’.
Stap 15
Je nieuwsbrief is nu bijna klaar om te verzenden. Controleer de samenvatting van je te versturen e-mail campagne, en klik op ‘Test and define delivery’.
Stap 16
Vul één of meer e-mailadressen in waarnaar je je digitale nieuwsbrief als test naar toe wil sturen. Dat kan je natuurlijk zelf zijn, maar ook collega’s of opdrachtgevers. Klik daarna op ‘Send the test email’, of klik op ‘Skip the test’ om deze stap over te slaan.
Stap 17
Je bent nu helemaal klaar om je digitale nieuwsbrief te versturen. Je kan de e-mailing direct de deur uit doen, of kiezen voor later tijdstip. Zo heb je volledige controle over het moment waarop jij de nieuwsbrief wil versturen!
Heb je nog vragen? Lees meer Tips & Trucs of bel onze klantenservice: 010 – 820 99 90!