P(l)akkende nieuwsbrief

plakkende NieuwsbriefE-mails checken. Het staat meestal niet bovenaan de prioriteitenlijst. Hoe verleid je vluchtige lezers om je nieuwsbrief te lezen? Schrijf p(l)akkende tekst. Dat is het halve werk.

Complexe zinnen. Clichés en vaag taalgebruik. Ongeloofwaardige uitspraken en afstandelijke feiten. Slaap je al? Dit zijn alle ingrediënten om je druk-druk-drukke lezer flink te ontmoedigen. En dat kun je je online niet permitteren. Met één druk op de afmeldknop ben je je lezer voorgoed kwijt.

Zes stappen

Wil je de aandacht van de snelle lezer trekken, doe dan juist al het tegenovergestelde. Dat suggereren Amerikaanse broers Dan en Chip Heath in hun bestseller ‘Made to stick’ of in Nederland ‘De plakfactor’. Dan en Chip komen met iets wat je van Amerikanen verwacht: zes stappen om je tekst of idee de plakfactor te geven.

Opendeurgehalte

Toegegeven, de stappen hebben een zeker opendeurgehalte. En toch valt op hoe vaak teksten van nieuwsbrieven er niet aan voldoen. Daarom geven we je hier de zes do’s uit het boek. Pas ze eens toe op de tekst van je volgende nieuwsbrief.

  • Houd het eenvoudig
  • Maak het concreet
  • Doe iets onverwachts
  • Is het geloofwaardig?
  • Schrijf met gevoel
  • Maak er een verhaal van.

Wat zorgt er bij jou voor dat een nieuwsbrief blijft plakken?

Tags: , , , , ,

8 gratis tips voor een professionele nieuwsbrief?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang ze per e-mail!

Dit bericht niet meer tonen.

Schrijf je nu in op onze CreateSend nieuwsbrief en ontvang direct 8 gratis tips voor het versturen van professionele en succesvolle nieuwsbrieven! Daarnaast blijf je op de hoogte van nieuwe CreateSend ontwikkelingen en handige functies!

  • Gratis tips en trucs
  • Verbeter je nieuwsbrieven
  • Blijf op de hoogte van nieuwe functies